Fri konkurrenceanalyse for E-handel start

For alle, der har gennemført forskning vedrørende e-handel, er der nogle fælles fangst sætninger, som vi alle støder på. “Konkurrenceanalyse” er en af disse fangst sætninger. Konkurrenceanalyse er en del af forretningsplanen. Og det er en vigtig del.
Men at udfylde nogle af de opgaver, der er nødvendige for konkurrenceanalyse kan være overvældende og dyrt. Dette er en ulempe for e-handel nystartede virksomheder med begrænsede budgetter.
Følgende er et forslag, der har arbejdet for os på Rothline underholdning, et e-handelswebsted beliggende på efter at gennemgå oplysninger om at fuldføre konkurrenceanalyse, vi straks vidste, vi ikke havde råd til at have en ekstern kilde fuldføre disse opgaver. Vi blev også overvældet med tanken om forsøget på at fuldføre opgaver, os selv.
Vi brainstormed om hvem vores konkurrence er, og hvor godt de gør. En af de gratis værktøjer, der hjalp os mest med konkurrenceanalyse var
Dette websted tillader søgning for e-handel websteder i bestemte brancher for at se status, link popularitet, ranking, osv. Vores virksomhed startede vi med at vælge fem selskaber der bedst passer til vores industri og var i top 500. Vi tog et kig på hvad de gjorde, og de skal gøre noget rigtigt, hvis de er i top 500.
Vi lavede en liste over deres styrker og svagheder og sammenlignet vores styrker og svagheder til deres. Dette var bedst gratis konkurrenceanalyse værktøj vi havde mødt. Det givet oplysninger om vores konkurrence og tillod os at begynde udelader hvad vores særlige niche kunne være og hvordan til at konkurrere. Det eneste, det kostede var tid.
Til en start e-commerce site med et begrænset budget anbefale jeg at prøve denne tilgang til konkurrenceanalyse. Denne tilgang behøver ikke at være din eneste redskab, men det kan være en gavnlig værktøj til at tilføje til din markedsføring værktøjskasse.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.